آشنایی با 10 نکته برای رنگ زدن خانه

 آشنایی با 10 نکته برای رنگ زدن خانه

 

آنچه باید در رنگ زدن خانه یا نقاشی ساختمان خود بدانید

آیا می‌خواهید خانه‌تان را خودتان رنگ کنید؛ پس قبل از شروع به کار نقاشی منزل خود به نکات زیرتوجه کنید که حتما به کارتان می‌آید.

1- قبل از شروع آن چه می‌خواهید در ذهن مجسم کنید

رنگ‌ها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستیک هستند و هر کدام ویژگی خاصی دارند.

رنگ‌ روغنی براق دوام بیشتری دارد و تمیز کردن آن‌ راحت‌تر است اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بیشتر نشان می‌دهد.

رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص‌ها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد.

رنگ روغنی مات بین این دو رنگ بوده و خصوصیات مشترکی دارد.

 

 

2- از رنگ‌های جدید نترسید

نگذارید ترس از رنگ، باعث شود سفید یا رنگ همیشگی کرم را انتخاب کنید. رنگ‌ها معنی جدیدی به اتاق شما می‌دهند. استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسل‌کننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل می‌کند. اگر از رنگی که زدید خوشتان نیامد کافیست روی آن را دوباره رنگ کنید.

3- ابتدا از نمونه‌های کوچک رنگ استفاده کنید

نمونه‌های کوچک رنگ مانع تعجب شما می‌شوند. اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برایتان سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنید. یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانید در ذهن خود طرحی را که می‌خواهید مجسم کنید، دارد. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگ‌هایشان را در قوطی‌های کوچک هم ارائه می‌دهند. این نمونه‌ها قیمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست می‌شوند.

 

 

4- چه مقدار رنگ مورد نیاز است؟

هنگام خرید رنگ باید متراژ جای مورد نیاز را بر حسب متر‌مربع بدانید. عامل‌های دیگر هم بر مقدار رنگ تاثیر می‌گذارند مثلا اگر می‌خواهید دیوارها را بتونه کنید مقداری رنگ برای تعداد دفعات آستر در نظر بگیرید.

 5- زیرسازی کنید

زمانی را برای آماده کردن اختصاص دهید. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زیرسازی کنید. رنگ به تنهایی نواقص یک دیوار را برطرف نمی‌کند. دیوار را تا جای ممکن با بتونه صاف کنید، درزها و ترک‌ها را بگیرید. از تمیز بودن سطح دیوار قبل از رنگ مطمئن شوید. هرگونه غبار یا ذرات ریز روی دیوار کار را خراب می‌کند.

 

 

6- سنباده بزنید

سنباده در کار نقاشی نقش اساسی دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ریزش آن شده، به کار جلا می‌دهد.

7- از روغن مخصوص استفاد کنید

قبل از رنگ کردن، سطح مورد نظر را روغن بزنید. استفاده از روغن مخصوص در زیر کار باعث روان‌تر و یکنواخت رنگ‌ شدن می‌شود.

8- الیاف روی غلطک را بگیرید

اگر غلطک تمیز نشود، الیاف آن معمولا روی دیوار باقی می‌ماند. با استفاده از یک چسب ساده الیاف اضافه غلطک را قبل از رنگ کردن بگیرید.

9- از قلم‌مو یا غلطک دسته‌بلند استفاده کنید

استفاده از قلم‌مو یا غلطک مخصوص رنگ با دسته‌های‌بلند در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند. به جای آن که دست خود را تا جای ممکن بکشید و یا بارها از نردبان بالا و پایبن بروید از این وسیله اهرم مانند، استفاده کنید. مزایای آن از قیمتش بیشتر است.

10- رنگ را یکجا درست کنید و داخل ظرف دربسته نگه دارید

با داشتن رنگ به صورت کلی دیوارها یکنواخت رنگ شده، لازم نیست به جنگ لکه‌ها بروید. می‌توان رنگ را با کامپیوتر انتخاب کرد و یا از رنگ‌های ترکیبی آماده استفاده نمود. رنگ‌های ترکیبی کمی با هم فرق دارند. کافیست دو طیف از یک رنگ را روی یک دیوار تست کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

یک‌جا درست کردن رنگ باعث می‌شود در طول نقاشی، رنگی ثابت داشته باشید. اگر حرفه‌ای نیستید قبل از شروع، دستگیره‌های در، لولاهای کابینت، پریزهای برق یا چراغ‌ها را باز کنید، هر کدام را داخل کیسه‌های جداگانه قرار دهید و برچسب بزنید. روی برچسب اسم و جای آن‌ها را بنویسید. در نهایت لباس‌ها را داخل پارچه تمیز قرار دهید و از پاشیده شدن رنگ روی آن‌ها جلوگیری کنید.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: اصول نقاشی ساختمان, قرارداد نقاشی ساختمان, عکسهای نقاشی ساختمان, نقاشی درب ساختمان, نقاشی رومالی ساختمان, طراحی نقاشی ساختمان, کادر نقاشی ساختمان, سوال نقاشی ساختمان, کتاب نقاشی ساختمان, نقاشی داخل ساختمان, نقاشی ساختمان قم, تزییناتی و نقاشی ساختمان, نقاشی آسان ساختمان, نمای ساختمان نقاشی, نقاشی ساختمان کاتالوگ, "کتاب نقاشی ساختمان", نقاشی ساختمان گلستان, دکوراسیون نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان وسائل, فن نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان اصفهان, پمپ نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان الیکا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : یک شنبه 24 خرداد 1394
رنگ‌های روغنی – رنگ روغنی ساختمانی

 انواع رنگ های روغنی – رنگ روغنی ساختمان در نقاشی ساختمان

رنگ‌های روغنی – رنگ روغنی ساختمانی

 

 

در این نوع رنگ‌ها ، رنگ دانه را در یک روغن خشک شونده که استر گلیسیرین با اسیدهای چرب نظیر اسیدهای اولیک و یا لینولنیک می باشد حل می کنند. این روغن‌‌ها در هوا اکسیده شده و به ترکیبات سیر شده تبدیل می شوند و لایه‌ای سخت مقاوم و محافظ تشکیل می دهند که از نفوذ آب در رنگ دانه جلوگیری می کنند.

 

 

رقیق کننده :

برای رقیق کردن و سهولت کاربرد رنگ به کار می رود و معمولا یک حلال هیدرو کربنی نظیر ترپنتین است که به روغن تربانتین شهرت دارد.

 

 

خشک کننده :

یکی از اجزای رنگ‌های روغنی است که در حقیقت نقش کاتالیزور در تسریع اکسیداسیون و خشک شدن رنگ ها را دارد و معمولا مخلوطی از اکسید های سرب ، منگنز و کبالت در ( روغن بزرک ) بصورت استر مصرف می شود. رنگهاي پوششي (رنگ روغني) تركيبي از رنگدانه‌ها، رنگدانه يارها، حلال، روغن اسكاتيف، روغن برزك و … مي‌باشد رنگهاي روغني به وسيله تينر روغني رقيق مي‌شوند و رنگها هوا خشك هستند اين رنگها در دو نوع مات و براق به بازار عرضه مي‌شوند و قابل استفاده با قلم مو، پيستوله و غلطك مي‌باشند رنگهاي روغني حدود 12 ساعت زمان لازم دارند تا به طور نهايي خشك شوند و براي خشك شدن سطحي در حدود 4 تا 6 ساعت زمان لازم است.

البته دماي هوا تاثير زيادي دارد. رنگهاي روغني در قوطي‌هاي 2/1 و 4/1 و 1/4 و20 ليتر به بازار عرضه مي‌شوند. (توضيح اينكه رنگ در بازار به صورت عاميانه به كيلو سنجيده مي‌شود ولي واحد حجمي آن به ليتر مي‌باشد) .

در گذشته براي مات كردن رنگهاي روغني براق، مقداري مل الك شده داخل آن ريخته و آن را خوب مخلوط مي‌كردند كه اينكار علاوه بر زبري رنگ باعث گرانروي آن مي‌شد.

كه براي از بين بردن زبري و گرانروي آن مقداري تينر روغني و روغن اليف به آن اضافه مي كردند.

 

 

رنگهاي روغني براق از استحكام و بهداشت بيشتري نسبت به رنگهاي روغني مات دارد. امروزه براي رنگ آميزي مصنوعات چوبي كمتر از رنگ روغن استفاده مي‌شود زيرا اين رنگها مدت زيادي را براي خشك شدن نياز دارند. اين رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پيستوله و غلطك مي‌باشد.

در صورت نبودن تينر روغني از بنزين و نفت به عنوان رقيق كننده مي‌توان استفاده نمود.

البته در سالهای اخیر با ورود مواد اولیه کارخانجات رنگ سازی از کشور چین (اکثرا) به جای آلمان بالطبع نمی توان توقع کیفیت 30 سال کارکرد که بعضی از کارفرمایان مسن توقع دارند را داشت ولی در عین حال تقریبا تمامی کارخانجات رنگ سازی ایران تولیدات با کیفیت استاندارد دارند وبه نظر میرسد استاندارد رنگ های روغنی اجباری شده باشد

نکته دیگری که در مورد رنگ های روغنی وطنی میتوان گفت : قیمت های نزدیک به هم و کیفیت های بسیار مشابه برند های مختلف رنگ در ایران است و تفاوت قیمت دو برند قدیمی ومعروف و جدید و بی نام و نشان حداکثر به 1500 تومان بالغ می شود و من بارها این سوال را از کارفرمایان شنیده ام که رنگ مصرفی شما چه مارکی است و گاهی برند و مارک خاصی که شاید یکی از آشنایان معرفی کرده را از آب گذشته می دادنند و بقیه مارکها را تقلبی می دانند و شاید حدس میزنند که مثلا اگر نقاششان به جای رنگ مارک : شیمی لاک از رنگ مارک هاویلوکس استفاده کرد به اندازه نیمی از قیمت رنگ آمیزی منزلشان سرشان کلاه رفته است که توصیه من به کارفرمایان این است که قبل از تماس با یک نقاش برای رنگ آمیزی محل مورد نظر و در صورت نداشتن اطلاعات از شخص معتمد و آگاه کسب اطلاعات کنند و با چشم باز و خیال راحت سفارش بدهند.

البته در مواردی که کارفرمائی برند و مارک خاصی را در نظر دارد چنان چه نقاش معتقد به شعار (همیشه حق با مشتری است باشد) برند مورد نظر کارفرما را تهیه می کند

مواردی هم تجربه داشته ام که یک خط از تولیدات یک کارخانه که ممکن است برندی معروف و دارایه نشان استاندارد است دارایه معایبی مثله ضعیف بودن خشک کن یا ضعیف بودن پوشش می باشد که یک نقاش با تجربه به جای کلنجار رفتن با خرید معیوب که فقط وقت و انرژی خودش را می گیرد نسبت به تعویض رنگ اقدام می کند.

در چند سال اخیر سازندگان رنگ در جهان سعی کردند که جایگزین مناسبی برای رنگ روغنی پیدا کنند و حتی در بعضی از کشورهای اروپائی تولید و مصرف رنگ های روغنی ممنوع شده است. معایبی که باعث شده در کشورهای جهان اول رنگ روغنی طالب نداشته باشد عبارت است از: بوی بسیار بد و در مواردی غیر قابل تحمل در آپارتمانهایی که همسایه ها ساکن هستند. آلایندگی زیست محیطی به خاطر گازهای فرار حاصل از خشک شدن رنگ و رها شدن مواد حلال فرار(تینر یا نفت یا بنزین) در فضا . قابلیت اشتعال و خطر آتش سوزی در صورت بی احتیاطی. زمان خشک شدن طولانی و… ولی در ایران رنگ روغنی هنوز حرف اول را میزند.

برخی از دلایل استقبال از این نوع رنگ : رنگ روغنی مقاوم ترین پوشش درمقابل شستشو با آب و حلال ها می باشد و هیچ کدام از پوشش ها و رنگ های رقیب این نوع رنگ مقاومت حتی نزدیک به این رنگ را ندارند. نظر به این که اکثر کارفرمایان توقع حداقل 10 سال دوام را از رنگ آمیزی منزل دارند: رنگ روغنی در صورت ترک نخوردن و ضربه نخوردن و سایش ندیدن بهترین جواب برای این توقع می باشد. در مواقعی که مشتری از من راهنمائی برای انتخاب نوع رنگ میکند: راهنمائی اول من به او رنگ روغنی است.

تمام برند های رنگ روغنی سازگاری بالائی با غلطک دارند و به طرز قابل توجهی به کیفیت اجرا افزوده خواهد شد.

اجرای رنگ روغنی (و رنگ های پلاستیک و واتر بیس و…) با غلطک بواسطه ایجاد ضخامت رنگ و کشاندن لعاب (کیلر) رنگ به سطح خارجی رنگ دوام و مرغوبیت زیادی به اجرا می دهد و بواسطه پرز انداختن منظم ( در 3 اندازه ریز و متوسط ودرشت ) به جای رش قلم اجرا را شکیل تر می کند وعیب موج گچ که بالایه 90% گچ کشی های تجاری فعلی دارا هستند را تا حدود زیادی کور مینماید( به علت شکست نورمنعکس شده از سطح)

مشکلی که اکثر ارائه دهنگان خدمات فنی ساختمانی دارند دخالت افراد ناآگاه به فن در رشته های فنی است و گاهی دیده می شود که افراد با فرض سهولت یک رشته نسبت به انجام کارهائی که هیچ مهارتی در اجرای آن ندارند می نمایند و بعد از خرابکاری و و به هدر دادن وقت و انرژی نسبت به ارجای کار به متخصص آن شغل اقدام می کنند. توصیه می شود قبل از دخالت در کارهائی که نسبت به آن آگاهی ندارند با معتمدان آشنا به فن مشورت کنند.

مراحل اجرای رنگ روغنی با کیفیت درجه یک به طور کلی به این شرح است :اجرای یک مرحله روغن زیر کاردرجه یک بر روی گچ/اجرای یک یا دو دست بتونه کشی کامل (ماستیک) بسته به کیفیت سفید کاری گچ/اجرای یک مرحله رنگ آمیزی (ترجیحا با رنگ های استاندارد آستری)/تعمیر بتونه در حد لازم/اجرای یک مرحله آستر با رنگ استاندارد/اجرای رنگ آخر یا رویه با رنگ استاندارد.در بین این مراحل بسته به نیاز کار مراحل سنباده زنی و تمیز کاری اجرا می شود.

اجرای هر مرحله از رنگ آمیزی بسته به سفارش مشتری می تواند بوسیله قلم یا غلطک باشد

طبق استانداردهای توصیه شده توسط انجمن نقاشان پوشش و کیفیت اجرای رنگ روغنی پس از اتمام باید مشهود باشد. درعین حال شوره و ترک و رطوبت و ضربه و سایش به رنگ شما آسیب می رساند و توصیه می شود قبل از رنگ آمیزی نسبت به رفع شوره و رطوبت از ساختمان اقدام کنید.البته شوره و ترک درمانی ندارد و چنانچه شوره از خاک به فونداسیون و دیوارهای بنا نفوذ کرده باشد حتی از سنگ و کاشی هم عبور می کند واگر به صورت خفیف و مربوط به آجرها باشد تا حدودی قابل رفع است.ترک ساختمان هم از مواردی است که برغم ادعاهای برخی مهندسین و معماران و بنایان و سازندگان مصالح ساختمانی و تولیداتی مثل خمیر ترک گیر و….درمان ندارد و کارفرما باید توجه داشته باشد که ترکی که چندین سانتیمتر گچ و خاک و حتی آجر و بلوک را می ترکاند رنگ با ضخامت زیره 1 میلیمتررا خواهد ترکاند.

در مبحثی که در مورد پوشش های سلولزی خواهیم داشت در مورد رفع بعضی از ترک ها بوسیله این پوشش (ترک را در زیر پوشش مخفی می کند) خواهیم نوشت. به طور کلی مشورت با معتمدین آشنا به فن از طرف مشتری و صداقت در راهنمائی مشتری از طرف مجری سطح رضایت طرفین را بالا خواهد برد.

دراین مطلب سعی شد مطالبی در مورد رنگ روغنی نوشته شود .

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: ,نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان, نقاشی ساختمان نقاش ساختمان, نقاشی ساختمان, , ,"نقاشی ساختمان" نقاشی ساختمان, وسایل نقاشی ساختمان, طرحهای نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان درجه ,3 فیلم نقاشی ساختمان, نقاشی پذیرایی ساختمان, نقاشی ستونهای ساختمان, بانک نقاشی ساختمان, نقاشی نمای ساختمان, البوم نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان , پتینه, اجرای نقاشی ساختمان, مدل نقاشی ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان قیمت, پمپ نقاشی ساختمان, سایت نقاشی ساختمان, نقاشی مدرن ساختمان, بتونه نقاشی ساختمان, هزینه نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان تهران, دستمزد نقاشی ساختمان, اصول نقاشی ساختمان, قرارداد نقاشی ساختمان, عکسهای نقاشی ساختمان, نقاشی درب ساختمان, نقاشی رومالی ساختمان, طراحی نقاشی ساختمان, کادر نقاشی ساختمان, سوال نقاشی ساختمان, کتاب نقاشی ساختمان, نقاشی داخل ساختمان, نقاشی ساختمان قم, تزییناتی و نقاشی ساختمان, نقاشی آسان ساختمان, نمای ساختمان نقاشی, نقاشی ساختمان کاتالوگ, "کتاب نقاشی ساختمان", ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : یک شنبه 24 خرداد 1394
انواع رنگ در دكوراسيون داخلي

 انواع رنگ در دكوراسيون داخلي

 

 

رنگها در دو بستر اصلي در محيط استفاده مي شوند:

1. پوشش هاي اصلي فضاها شامل: ديوار،‌كف، سقف و درب ها

2. لوازم دكوراسيون شامل: مبلمان، ‌پرده، فرش و مانند آن

درمقام مقايسه اين دو قالب با هم از لحاظ نقش در دكوراسيون، پوشش هاي فضا از اهميت بيشتري برخوردار مي باشد. چون نسبت به لوزام دكوراسيوني ثابت تر بوده و به گونه اي نقش پس زمينه را براي آن لوازم اجرا مي كنند. در ميان اين پوشش ها ديوارها و سقف ها به جهت وسعت بيشتر، در فضاي ما جايگاه ويژه اي دارند و ميزان تأثيرگذاري آن بر ديگر لوزام دكوراسيوني چشمگيرتر است. و گذشته از موضوع تأثير بر روي ديگر لوازم محيط، ديوارها و رنگ انتخابشون در تغيير وسعت و نور فضا نيز بسيار مؤثر است.

برای استفاده رنگ ها در ساختمان طبق همان جدول رنگها، اول بيائيد رنگهاي مورد علاقه خود را نسبت به فضايي كه مي خواهيد در خانه تان ايجاد كنيد مثلا آرام بخش و يا

 

پر انرژي ، براي ايده گرفتن هم مي توانيد از كمد لباسهاتون و يا اشياي مورد علاقه و حتي از تابلوها و پوسترها نيز الهام بگيريد. سپس بخش هاي مختلف خانه را دقت كنيد يك يا دو رنگ را براي يك قسمت انتخاب كنيد و سپس از دو رنگ متمم براي ايجاد آرامش استفاده كنيد. درمرحله بعدي بيائيم از قانون 10-30-60 استفاده كنيم يعني پوشش هاي اصلي كه همان رنگ هاي غالب است 60% ،رنگ هاي دكوراسيون 30% و رنگ هاي بعدي 10% .

پوشش هاي اصلي در فضاي ان نقش بسيار مهمي را در دكوراسيون دارند چون حجم بسيار وسيعي را دربرمي گيرد و ما بايد سعي كنيم رنگ پوشش هاي اصلي روشن تر از همه رنگهاي مصرفي دردكورمان باشد مثلا سقفي كه با رنگ سفيد پوشيده شده باشد باعث مي شود خانه اي روشن و بزرگتر داشته باشيم بنابراين براي فضاهاي كوچك و كم نور انتخابي ايده آل است. رنگ سفيد خالص با نور طبيعي يك رنگ كاملا گرم و با نورهاي مصنوعي رنگ سرد به نظر مي رسد.

بنابراين با اضافه كردن نورهاي زرد و قرمز و قهوه اي در كنار نورهاي مصنوعي مي تونيم آن را گرمتر كنيم همچنين رنگ سفيد براي فضاهايي با معماري قديمي بسيار ايده آل است.

رنگ هاي زنده

از نگاه طراحان دكوراسيون داخلي،‌ رنگ هاي زنده داراي ويژگيهاي خاصي هستند و همواره رنگهاي دوست داشتني هستند. اين رنگها شديدا باعث جلب توجه بينندگان مي شوند و هيچ وقت از نظرها دور نمي مانند. اكثر مردم ما بيشتر از رنگهاي خاموش و خنثي استفاده مي كنند و به كارگيري اين رنگها جسارت مي خواهد. براي مثال براي ارزشيابي سليقه خود مي توانيم به كمد لباسهامون نگاهي كنيم اگر لباسهامون از رنگهاي بژ و قهوه اي و سفيد و سياه است، فكر استفاده از رنگهاي زنده در منزل نباشيد ولي اگر در ميان لباسهاي ما رنگهايي مانند قرمز و نارنجي و بنفش به چشم خورد احتمالا از زندگي در فضايي با دكوراسيون برگرفته از رنگ هاي زنده لذت خواهيد برد. تجربه ساليان دراز با رنگ ثابت كرده كه رنگها نيز مانند انسانها از جهات مختلف با همديگر مرتبطند و سليقه ها و صفات مشترك دارند يا برعكس متضاد يكديگرند.

البته رنگ يكي از تعيين كننده هاي سبك و سليقه است كه از طريق آن مي تونيم با محيط اطراف خود ارتباط برقرار كنيم و بيشتر از هر چيزي مي تونيم فضاهاي كسالت بار اطراف را به محيطي روح بخش تبديل كنیم. عوض كردن رنگ ديوارها و سقف مي تواند بيشتر از عوض كردن مبلمان و يا حتي ساختار يك اتاق به ما كمك كند. بكار بردن رنگ در فضاها و يا مبلماني ساده معمولا نيازمند مهارت و سرمايه زيادي نيست. مسئله رنگ به دليل تأثير مهم روانشناسانه، در مقوله شهرسازي و دكوراسيون امر مهمي بشمار مي رود. تا آنجا كه حتي تخصصي به عنوان رنگ بندي و رنگ شناسي فضاهاي شهري در بين هنرمندان مطرح شده هماهنگي در رنگ مثل هماهنگي درنت هاي موسيقي است.

كلا رنگ داراي طيف رواني است و در هر حال و هوايي تفاوت هايي را در شخص ايجاد مي كند..

به فرض اتاق خواب را در نظر مي گيريم . از آنجايي كه اتاق خواب خصوصي ترين فضا در هر خانه است در انتخاب رنگ آن بيش از هر چيز بايد سليقه و نيازهاي شخصي صاحب آن را در نظر گرفت. با اين وجود نبايد از اصول طراحي رنگ در دكوراسيون غافل شد تا بتوانيم فضايي آرامش بخش و راحت براي خواب و استراحت فراهم كنيم. در هنگام طراحي رنگ يك اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ هاي درخشان پرهيز كنيم چرا كه ممكن است موقع استراحت اين رنگها آزاردهنده به نظر برسد ولي اگر رنگهاي زنده را مي پسنديد مي توانيم يك مثال كوچك رابیان كرد. مثلا رنگ آجري در كنار كرم هاي غني و سياه مي تونه انتخابي مناسب باشه.

جاي جاي خانه و محل كار و پاركها و … داراي اصول روانشناسي رنگ است..

رنگها تأثيرات مهمي در روحيه افراد دارند. اتاق نشيمن مي تونه مكاني دلهره زا، دلپذير يا آزاردهنده باشد بنابراين با انتخاب رنگ هاي ملايم و مناسب براي ديوارها، مهمترين اصل را براي تعيين دكوراسيون اتاق نشيمن، انجام داده ايم. اگر شما دوست داريد اتاق نشيمنتان فضايي گرم و دوستانه داشته باشد بايد بگوييم كه يكي از رنگهايي كه اين خاصيت را دارد رنگ سبز است. با استفاده از سايه هاي مختلف رنگ سبز مي توانيم اتاق نشيمني زيبا و دلپذير داشته باشيم.

مثلا اگر بخواهيد تنوعي در آشپزخانه خود بدهيد حتما نبايد متحمل هزينه زيادي بشيد. مي توانيد تغييراتي روي كابينت ايجاد كنيد البته بسته به جنس كابينت هم دارد، مثلا آنها را رنگ كنيد چون هزينه رنگ كردن كابينت خيلي كمتر از تعويض آنهاست رنگ داخل و طبقه هاي كابينت هم در تغيير حال و هواي دكور آشپزخانه تأثير فراواني داره.

می توان از رنگهاي پاييزي رنگهايي كه در فصل مي تونيد آنها را به كار ببريد و از لحاظ روانشناسي احساس بهتري داشته باشيد، رنگهايي هستند كه در طبيعت و درختان پاييزي مي بينيد مثل رنگهاي نارنجي، طلائي، قرمز، قهوه اي،‌كرم، زيتوني و …

براي آشپزخانه مي توان پيشنهاد كرد ديوارها نارنجي رنگ و چارچوب پنجره ها و سقف و كف حمام رنگ سفيد به اين شكل حسي از نور گرمابخش خورشيد را تداعي مي كند و باعث مي شود در پايان يك روز كاري احساس سبكي و آسايش و فرصتي براي تفكر در تنهايي ايجاد مي كند.

رنگ و تاثیر رنگ در طراحی داخلی

رنگ ، عنصر اصلی دکوراسیون

رنگ یکی از جالب ترین جنبه های دکوراسیون است. طراحان دکوراسیون امروزی تقریباً همه قوانین سابق در ارتباط با استفاده از رنگ های گوناگون و ترکیب آنها با یکدیگر را در هم شکسته اند و امروز هر رنگی را می توان در دکوراسیون منزل به کار برد. دیگر مرزها و محدویت های گذشته در کاربرد رنگ ها در دکوراسیون رعایت نمی شوند و شاید به همین دلیل انتخاب مجموعه رنگی دلخواه برای دکوراسیون یک خانه مشکل تر شده باشد. اما هنوز راه هایی برای تشخیص مجموعه رنگی مناسب برای هر خانواده وجود دارد. امروزه بیش از هر چیز به سلیقه و روحیات ساکنین خانه توجه می شود.

هر یک از ما احتمالاً ایده هایی درباره رنگ های مورد علاقه خود داریم و انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزلمان است. اگر به یک پارچه کنفی رنگ پریده، یک رومیزی بنفش پررنگ و یا لباس هایی به رنگ های زنده و درخشان تمایل دارید اینها می توانند راهنمای شما در انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای منزلتان باشند. در قدم اول کلیه لوازمی که در منزل دارید و آنها را به خاطر رنگشان دوست می دارید در یک جا جمع کنید. این وسایل ممکن است عبارت باشند از یک روسری، یک سرویس بشقاب، صابون یا کارت تبریک و یا هر آنچه به واسطه رنگش مورد پسند شما است. کتاب ها و مجله هایی که در رابطه با ترکیب رنگ هستند، تهیه کنید و با مطالعه آنها اطلاعات کافی در رابطه با ایجاد ارتباط میان رنگ های گوناگون کسب کنید.

رنگ هایی که شما می پسندید، ترکیب آنها با یکدیگر در یک مجموعه واحد ، و تأثیر نور موجود در فضا بر آنها عواملی هستند که نتیجه کار را تحت تأثیر قرار می دهند.

هنگامی که رنگ های مورد پسندتان را انتخاب کردید با استفاده از مداد رنگی، مداد شمعی، آبرنگ و یا هر وسیله رنگ آمیزی دیگری که در اختیار دارید آنها را در کنار هم بر روی یک قطعه کاغذ سفید آزمایش کنید. اندازه سطوح رنگی مختلف را تغییر دهید و به آنها کمی سفید برای روشن تر شدن اضافه کنید. به چرخه رنگ مراجعه کنید و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را یافته در کنار آن امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ های منتخب شما وقتی بر روی سطح دیوارهای اتاق اجرا شوند تاثیری بسیار قوی تر از نمای آنها بر روی یک قطعه کاغذ خواهند داشت. وقتی به یک ترکیب رنگی رضایت بخش رسیدید توجه داشته باشید که تأثیر نور موجود در محیط و شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید .

به عنوان مثال دیوارهای زرد درخشان برای یک خانه آفتاب گیر در منطقه ای با آب و هوای گرم و آفتابی ، بسیار زیبا به نظر می رسند؛ اما همین رنگ بر روی دیوارهای یک اتاق شمالی که از نور طبیعی کمی بهره مند است نازیبا و کسل کننده خواهد بود. در چنین اتاقی استفاده از رنگ زرد خردلی نتیجه ای بسیار مناسب تر خواهد داشت. نور چه از نوع طبیعی و چه مصنوعی باشد تأثیرات مختلفی بر رنگ خواهد داشت و آگاهی از این امر هنگام طراحی رنگ یک فضا ضروری است. دقت کنید که در چه زمانی از روز و به چه میزان نور طبیعی به هر یک از اتاق های شما می تابد و رنگ مورد نظرتان برای هر یک از اتاق ها را در نور همان اتاق بیازمایید.

انتخاب رنگِ مناسب برای پوشش دیوارها اولین قدم در طراحی رنگی برای دکوراسیون هر اتاق است ؛ اما شاید یافتن رنگ های متناسب با آن برای دیگر اجزای دکوراسیون کمی مشکل تر به نظر برسد. استفاده از چرخه رنگ، روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند. هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند و همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند. استفاده از رنگ های هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود. استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود.

در این جا به برخی از اصطلاحات متداول طراحان دکوراسیون در ارتباط با رنگ اشاره می کنیم:

رنگ های آکسان: رنگ های تند و درخشانی که برای زنده کردن و انرژی بخشیدن به یک مجموعه رنگی به آن اضافه می شوند، مانند رنگ صورتی تند چند کوسن و یک جفت شمع در یک اتاق نشیمن که با خانواده رنگ کرم رنگ آمیزی شده است.

رنگ زمینه: رنگ زمینه رنگی است که در بزرگ ترین سطوح و به بیشترین میزان در یک فضا مورد استفاده قرار گرفته است مانند رنگ دیوارهای یک اتاق. رنگ زمینه ، اغلب به عنوان پس زمینه ای برای سایر رنگ های به کار رفته در اتاق مورد استفاده قرار می گیرد و سایر رنگ ها مانند رنگ های آکسان یا متضاد را در خود جای می دهد.

رنگ های متضاد: این رنگ ها در کنار هم تاثیری چشمگیر بر بیننده باقی می گذارند چنان که حتی پس از بستن چشم ها این تاثیر تا مدت کوتاهی در ذهن بیننده باقی می ماند.

رنگ های سرد: این رنگ ها حاوی مقدار زیادی رنگ آبی هستند، به عنوان مثال خاکستری هایی که شامل مقداری رنگ آبی باشند احساس سردی و سرما را در شما ایجاد می کنند در حالی که خاکستری حاوی قرمز یا بنفش قرمز حس گرما را در بیننده القا می کنند و ویژگی دیگری خواهند داشت.

رنگ های مکمل: این رنگ ها که در چرخه رنگ در برابر یکدیگر قرار دارند در کنار هم نمایی چشمگیر و متعادل می آفرینند. این رنگ ها هرگز از یک خانواده نیستند و حداکثر تفاوت را با یکدیگر دارند. به عنوان مثال می توان چند کوسن نارنجی تند را در زمینه ای از رنگ آبی نمونه بارزی از این ترکیب در نظر گرفت.

رنگ های غالب: رنگ غالب همیشه رنگی که در بزرگترین سطوح و به بیشترین میزان در مجموعه ای به کار رفته ، نیست بلکه رنگی است که بیش از بقیه رنگ ها نظر را به خود جلب می کند.

یک خانواده رنگی: شامل مجموعه ای از رنگ ها می شود که به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند برای مثال خانواده آبی شامل مجموعه ای از رنگ های آبی است که از یک سو با آبی سبزها شروع می شود و از سوی دیگر به رنگ های آبی بنفش ختم می شود. خانواده قهوه ای از رنگ قهوه ای و قهوه ای خاکستری تا پرده های نارنجی و قرمز را شامل می شود.

رنگ های گرم: این رنگ ها محتوی مقدار قابل ملاحظه ای قرمز هستند. حتی برخی از آبی ها نیز ممکن است به واسطه وجود مقداری قرمز در آنها در این مجموعه جای بگیرند.

رنگ های هم پرده: اینها رنگ هایی هستند مانند رنگ زرد پررنگ و آبی پررنگ ، این رنگ ها لزوماً از یک خانواده نیستند بلکه هر دو دارای میزان مساوی از رنگ قرمز یا آبی هستند و هیچ یک بر دیگری غلبه نمی یابند.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: موضوعات مرتبط: نقاشی ساختمان در تهران , ,
:: برچسب‌ها: ,نقاشی ساختمان در شهریار ,نقاشی در شهریار ,نقاشی در ساختمان ,نقاشی ساختمان در مشهد ,نقاشی ساختمان در کرج ,نقاشی ساختمان در پرند ,نقاشی ساختمان در تهران ,نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان ,ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان ,نمونه سوالات نقاشی ساختمان در ,ترمیم ترکها در نقاشی ساختمان ,کتابی در مورد نقاشی ساختمان ,انواع رنگ در نقاشی ساختمان ,نقاشی ساختمان در ترکیه کار ,قیمت نقاشی ساختمان در اصفهان ,انواع رنگها در نقاشی ساختمان ,مدل نقاشی ساختمان در راهرو ,هزینه نقاشی ساختمان در 90 ,آموزش نقاشی ساختمان در اصفهان ,نقاشی ساختمان در ایران نمونه عکس ,فرمول ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان ,جستجوی کار نقاشی ساختمان در اصفهان ,راهنمای ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان ,ترکیب رنگ ها در نقاشی ساختمان ,لیست قیمت نقاشی ساختمان در مشهد ,جزوه آموزشی در مورد نقاشی ساختمان ,قیمت نقاشی ساختمان در سال 91 ,طرح های جدید در نقاشی ساختمان ,ترکیب رنگ روغنی در نقاشی ساختمان ,قیمت نقاشی ساختمان در سال 90 ,آموزش تصویری سنگ نما در نقاشی ساختمان ,ترکیب و ساخت رنگ نباتی در نقاشی ساختمان ,مرکز فروش وسایل نقاشی ساختمان در اصفهان ,بزرگترین اکیپ مجرب نقاشی ساختمان در تهران ,دانلود نمونه قرارداد نقاشی ساختمان موجود در سایت ,شرکت مجری ساختمان شهریار ,نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان ,نقاشی ساختمان نقاش ساختمان ,نقاشی ساختمان , ,"نقاشی ساختمان" ,نقاشی ساختمان ,نقشه شهریار جاده شهریار رباط کریم ,نقاشی ساختمان الیکا ,نقاشی ساختمان , پتینه ,تجربیات نقاشی ساختمان ,استعلام نقاشی ساختمان ,نقاشی ساختمان درتهران ,نقاشی پذیرایی ساختمان ,نقاشی از ساختمان ,دستمزد نقاشی ساختمان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : یک شنبه 24 خرداد 1394
انجام مراحل مختلف نقاشی ساختمان (دیوارگچی و رنگی)

 انجام مراحل مختلف نقاشی ساختمان (دیوارگچی و رنگی)

 

نقاشی ساختمان به هنر افراد بستگی دارد اما به طور رسمی و واضح این کار شامل 9 مرحله است که در موقعیت های دیوار های گچی و رنگ شده فرق میکند در دیوار های گچ که رنگ بر روی دیوار نخورده است :

 

 

الف- ديوار هاي گچي

1- اولین کار تیغ کشیدن بر روی دیوار گچی و سنباده کشیدن است برای صاف شدن سطح کار .

2- زدن روغن زیر کار بر روی دیوار گچی که این روغن ها انواع مختلفی دارد و باعث سفت شدن گچ و جلوگیری از ترک خوردن دیوار میشود.

3- پس ار خشک شد روغن در این مرحله باید دیوار بتونه شود که بسته به نوع کار (متوسط و خوب) یک یا دو دست بتونه می شود هم سقف هم دیوار.

4- در این مرحله پس از خشک شدن بتونه های کشیده شده بر روی دیوار احتیاج به سنباده کاری است تا سطح کار بسیار صاف و عاری از لکه ها شود.

5- سنباده کاری دیوار های بتونه شده ایجاد گرد و خاک بر روی دیوار میکند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوار و شروع رنگ کاری با یک دستمال نم ناک تمام سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

6- اولین مرحله رنگ کاری ما در این مرحله شروع می شود که تعیین نوع رنگ و طرح آن بستگی به سلیقه افراد دارد ( انواع رنگهای آبی, قرمز, استخوانی و…) .

 

 

7- در این مرحله پس از پایان اولین مرحله رنگ کاری ما نیاز به لکه گیری داریم که این مرحله با بتونۀ مخصوصی است که دقت زیاد در این مرحله باعث زیباتر شدن هر چه بهتر کار در مرحلۀ پایانی میشود و پس از پایان لکه گیری باید یک سنبادۀ نرم بر روی دیوار ها کشیده شود و دوباره گرد و خاک دیوار توسط پارچه ای مرطوب گرفته شود.

8- مرحلۀ 8 و 9 جزء مراحل اساسی هستند که تغییر نوع رنگ و یا طرح رنگ برای افراد غیر ممکن است در این مرحله دست دوم رنگ بر روی دیوار زده میشود و آرام آرام زیبایی کار نمایان میشود.

9- مرحلۀ پایان نقاشی است و رنگ آخر را بر روی دیوار می زنند در این مرحله کار به پایان مي رسد .

 

ب- ديوار هاي رنگي

1-در اين مرحله كليه تركها رو باز مي كنيم

2- كليه ديوارها را سنباده كاري مي كنيم تا ناصافي هاي آن از بين رود

3- تركها و سوراخ ها و در كل لكه ها را بتونه كاري مي كنيم

4- در این مرحله پس از خشک شدن بتونه های کشیده شده بر روی دیوار احتیاج به سنباده کاری است تا سطح کار بسیار صاف و عاری از لکه ها شود.

5- سنباده کاری دیوار های بتونه شده ایجاد گرد و خاک بر روی دیوار میکند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوار و شروع رنگ کاری با یک دستمال نم ناک تمام سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

6- اولین مرحله رنگ کاری ما در این مرحله شروع می شود که تعیین نوع رنگ و طرح آن بستگی به سلیقه افراد دارد ( انواع رنگهای آبی, قرمز, استخوانی و…) .

8- در این مرحله پس از پایان اولین مرحله رنگ کاری ما نیاز به لکه گیری داریم که این مرحله با بتونۀ مخصوصی است که دقت زیاد در این مرحله باعث زیباتر شدن هر چه بهتر کار در مرحلۀ پایانی میشود و پس از پایان لکه گیری باید یک سنبادۀ نرم بر روی دیوار ها کشیده شود و دوباره گرد و خاک دیوار توسط پارچه ای مرطوب گرفته شود.

9- در این مرحله دست دوم رنگ بر روی دیوار زده میشود و آرام آرام زیبایی کار نمایان میشود.

10- مرحلۀ پایان نقاشی است و رنگ آخر را بر روی دیوار می زنند در این مرحله کار به پایان رسیده و حتما در پایان از کار لذت می برید.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: طرح های جدید در نقاشی ساختمان ,ترکیب رنگ روغنی در نقاشی ساختمان ,قیمت نقاشی ساختمان در سال 90 ,آموزش تصویری سنگ نما در نقاشی ساختمان ,ترکیب و ساخت رنگ نباتی در نقاشی ساختمان ,مرکز فروش وسایل نقاشی ساختمان در اصفهان ,بزرگترین اکیپ مجرب نقاشی ساختمان در تهران ,دانلود نمونه قرارداد نقاشی ساختمان موجود در سایت ,شرکت مجری ساختمان شهریار ,نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان ,نقاشی ساختمان نقاش ساختمان ,نقاشی ساختمان , ,"نقاشی ساختمان" ,نقاشی ساختمان ,نقشه شهریار جاده شهریار رباط کریم ,نقاشی ساختمان الیکا ,نقاشی ساختمان , پتینه ,تجربیات نقاشی ساختمان ,استعلام نقاشی ساختمان ,نقاشی ساختمان درتهران ,نقاشی پذیرایی ساختمان ,نقاشی از ساختمان ,دستمزد نقاشی ساختمان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : یک شنبه 24 خرداد 1394
انجام شش مرحله پیش از نقاشی ساختمان یا منزل خود

 انجام شش مرحله پیش از نقاشی ساختمان یا منزل خود

 

 

قبل از شروع مطلب به دلیل طولانی بودن تصمیم گرفتیم در ابتدای آن خلاصه ای قرار بدهیم تا اگر مایل نیستید کل مطلب را مطالعه کنید خلاصه میتواند برای شما مفید باشد.

انجام شش مرحله پیش از نقاشی ساختمان:

1- جمع آوری لوازم محیط و پوشش مناسب محیط اطراف

2-  محدود کردن ناحیه نقاشی و اعمال پوشش مناسب برای جلوگیری از رنگ شدن اطراف

 

 

 

3- مرحله زیر سازی

4- انتخاب رنگ و ساخت آن

5- انتخاب ابزار نقاشی و رنگ آمیزی

6- در نهایت نقاشی و رنگ آمیزی ناحیه مورد

 

مناسب ترین موقعیت برای انجام پروژه رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای ساختمان، هنگامی است که شرایط آب و هوایی موجود امکان باز گذاشتن در و پنجره ها را مهیا کند و تا بتوان مرحله خشک شدن سریع لایه رنگی را به جریان هوا و گرمای آن سپرد. حال اگر شما نیز فرصت را غنیمت شمرده و مهم تر از همه قصد دارید این پروژه را خودتان انجام دهید، نقاشی ساختمان اگرچه به ظاهر ساده به نظر می آید ولی دارای چندین مرحله بوده و رعایت نکاتی در هر مرحله، می تواند با سرعت بیشتر به نتیجه بهتری منجر شود. این مراحل و نکات آنها عبارتند از:

 

 

۱) جمع آوری لوازم کاربردی و دکوراسیونی مورد نیاز و همچنین پوشش آنها:

پس از جمع کردن لوازم در گوشه ای از فضا، آنها را با لایه ای پلاستیکی خوب پوشش دهید. برای این منظور شما می توانید این لایه های پلاستیکی را به صورت متری تهیه کنید.

۲) محدود کردن نواحی مورد نظر نقاشی و پوشش مناسب قسمت های هم جوار برای جلوگیری از آغشته شدن به رنگ هنگام نقاشی ماسکه کردن:

به عنوان مثال پوشاندن کلیدها و پریزهای برق و تلفن، شیشه های پنجره ها، دستگیره های درب ها و غیره از جمله این اقدامات هستند. برای انجام این کار از نوارچسب های کاغذی به تنهایی و یا به همراه روزنامه می توانید استفاده کنید. حتی ممکن است شما بخواهید تنها قسمت هایی از یک دیوار را آن هم با رنگی متفاوت پوشش دهید که در چنین شرایطی نیز چسب های نواری کاغذی ابزار اصلی محسوب می شوند. نکته ای که باید در اینجا به آن توجه کنیم این است که در صورتی که چسب نواری کاغذی را برای ماسکه کردن انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید تا خشک شدن کامل لایه رنگی، هرگز بر کندن آن اصرار نورزید زیرا امکان برداشته شدن لایه رنگ به همراه چسب وجود دارد. حال اگر با وجود خشک شدن رنگ کندن چسب به راحتی انجام نمی گیرد، کافی است پنبه ای را به تینر روغنی آغشته کرده و بر روی چسب بمالید سپس آن را به آرامی از روی سطح رنگ جدا سازید.

توجه: به هیچ وجه به جای تینر روغنی، تینر فوری را امتحان نکنید زیرا تینر فوری رنگ دیوار را در خود حل کرده و شما مجبور خواهید بود دوباره آن دیوار را رنگ کنید.

۳) مرحله زیرسازی:

کلیه قسمت های فرورفته ای را که در اثر ضربه بر روی دیوار پدید آمده است با گچ و یا بتونه پر کرده و سپس هرگونه اختلاف سطح را با سمباده صاف و یکنواخت کنید. به این ترتیب بستری مناسب برای رنگ آمیزی حاصل می شود.

۴ ) مرحله انتخاب رنگ و ساخت رنگ مورد نظر:

ابتدا نوع رنگ مورد نظر را با توجه به دیوار، سقف و غیره و همچنین پوشش قبلی آن انتخاب کرده و سپس به مرحله دیگر یعنی ساخت رنگ دلخواه بپردازید. به عنوان مثال برای پوشش کلیه سقف ها به جز سقف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی که شست وشوی سالیانه آن نیاز است از رنگ پلاستیک استفاده می شود. دیوارها را نیز اغلب با رنگ روغنی می پوشانند که تنها تفاوت موجود میان میزان نسبت ماتی و براقی رنگ روغن است که آن هم با توجه به مکان و کارکرد آن انتخاب می شود. به این معنا که برای سطوحی که شست وشوی بیشتر لازم دارند، میزان رنگ روغنی براق نسبت به مات می بایست بیشتر بوده و در مورد دیوارهای دیگر مکان ها این میزان تقریبا نصف نصف و یا حتی مقدار رنگ مات کمی بیشتر از رنگ براق است.

نکته ۱) اگر برای دستیابی به رنگ دلخواه چند رنگ را با هم مخلوط کرده اید، پیش از استفاده بر روی دیوار توجه داشته باشید که همواره رنگ خیس دوپرده روشن تر از خشک شده همان رنگ است. برای امتحان بیشتر نیز شما می توانید قسمتی از در قوطی رنگ و یا قطعه فلزی بدون استفاده ای را با لایه ای از رنگ پوشش داده و کمی صبر کنید. رنگ بر روی فلز با سرعت بیشتری خشک شده و نتیجه زودتر حاصل می شود.

نکته ۲) در صورتی که نمونه رنگی را ساخته و در انتخاب آن اطمینان دارید، برای درست کردن مقدار زیادی از آن لازم است همان فرمول ترکیب رنگی را استفاده کرده و جهت امتحان قطره ای از رنگ نمونه را در داخل قوطی رنگ ساخته شده بچکانید. با این کار به راحتی می توانید رنگ نمونه انتخابی و رنگ ساخته شده را با هم مقایسه کنید.

نکته ۳) این روزها کارخانجات ساخت رنگ دست به تولید طیف وسیعی از رنگ های گوناگون زده اند که به این ترتیب سلیقه همه افراد به راحتی قابل تامین است.

۵) انتخاب ابزار رنگ آمیزی:

برای رنگ آمیزی سطوح داخلی ساختمان و لوازم گوناگون سه نوع ابزار رایج وجود دارد:

الف) قلم مو

ب) غلتک

ج) پیستوله

 

 

که باتوجه به شرایط سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی باید از یک و یا ترکیبی از چند تای آنها استفاده کرد.

۶) مرحله رنگ آمیزی:

پس از انتخاب نوع رنگ و ابزار، برای رنگ آمیزی اقدام کنید ولی پیش از آن ابتدا رنگ ها را صاف کنید. به این ترتیب رنگی صاف و بدون ناخالصی حاصل می شود. این کار در مورد استفاده از رنگ های باقی مانده از پروژه های قبلی نقاشی ساختمان الزامی است زیرا رنگ به مرور زمان و در مجاورت با هوا رویه بسته و خشک می شود و در نتیجه ناخالصی هایی در آن به وجود می آید.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: ,نقاشی ساختمان در شهریار ,نقاشی در شهریار ,نقاشی در ساختمان ,نقاشی ساختمان در مشهد ,نقاشی ساختمان در کرج ,نقاشی ساختمان در پرند ,نقاشی ساختمان در تهران ,نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان ,ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان ,نمونه سوالات نقاشی ساختمان در ,ترمیم ترکها در نقاشی ساختمان ,کتابی در مورد نقاشی ساختمان ,انواع رنگ در نقاشی ساختمان ,نقاشی ساختمان در ترکیه کار ,قیمت نقاشی ساختمان در اصفهان ,انواع رنگها در نقاشی ساختمان ,مدل نقاشی ساختمان در راهرو ,هزینه نقاشی ساختمان در 90 ,آموزش نقاشی ساختمان در اصفهان ,نقاشی ساختمان در ایران نمونه عکس ,فرمول ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان ,جستجوی کار نقاشی ساختمان در اصفهان ,راهنمای ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان ,ترکیب رنگ ها در نقاشی ساختمان ,لیست قیمت نقاشی ساختمان در مشهد ,جزوه آموزشی در مورد نقاشی ساختمان ,قیمت نقاشی ساختمان در سال 91 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : یک شنبه 24 خرداد 1394
انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی اتاق و دیوار

 انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی اتاق و دیوار

 

http://naghashi.org/

 

رنگ هايي كه براي نقاشي اتاق انتخاب مي كنيد، ارتباط مستقيم با روحيه شما دارند. اين مسئله به عنوان يك اصل و نكته اي غير قابل انكار پذيرفته شده است. بايد دانست كه رنگ ها مي توانند تعيين كننده حس و حال حاكم بر فضا نيز باشند، بطوري كه اگر يك اتاق را با رنگ هاي متفاوت نقاشي كنيد، خواهيد ديد احساس ها و حالت هاي كاملا متفاوتي در آن اتاق بوجود مي آيد. از اين رو مي توان گفت رنگ يكي از عناصر مهم در دكوراسيون داخلي است كه در انتخاب آن بايد دقت لازم را به كار بست.

 

 

 

در خصوص انتخاب رنگ مناسب براي نقاشي يك اتاق علاوه بر اينكه سليقه شخصي و اولويت هاي دلخواه شما بسيار مهم است يك سري اصول و راهنمايي هاي ثابت و مهم وجود دارد كه بايد براي داشتن انتخابي صحيح و اصولي آن ها را مد نظر قرار داد. در اين مطلب سعي داريم به صورت خلاصه مهم ترين اين اصول و نكات را برايتان مطرح سازيم. با ما همراه باشيد.

ويژگي ها و حقايق ظاهري و ذاتي رنگ ها

زماني كه جلوه اتاقي برايتان كسل كننده و خسته كننه شده است، هيچ راه حلي سريع تر از تغيير رنگ و نقاشي آن اتاق نمي تواند جلوه آن اتاق را برايتان دگرگون سازد. تغيير رنگ از تمام موارد مشابه ارزان تر و سريعتر از همه قابل اجراست. چه قسمتي از يك اتاق خانه را نقاشي كنيد و چه تمام اتاق هاي خانه را حقيقت اينجاست كه تغيير رنگ مي تواند كيفيت زندگي و روحيه شما را نيز تغيير دهد و آنرا بهبود بخشد.

 

 

امروزه دکوراسيون، چيدمان و طراحي داخلي منازل مسکوني به يکي از نکات ظريفي تبديل شده که هر زن و شوهر کم و بيش با ذوقي را به داشتن منزلي زيبا در فضايي دلپذير ترغيب ميکند، يکي از اصول ابتدايي دکوراسيون، استفاده از رنگ هاي مختلف در جاي مناسب است. متخصصان دکوراسيون و خانه آرايي در مورد اصول به کارگيري رنگ در دکوراسيون منازل و سمبل رنگ هاي گوناگون توصيه هايي ارائه مي کنند. آنها معتقدند هر رنگ تاثير خاص روي فضاي محيط و به تبع روي ذهن آدمي مي گذارد.

دسته بندی رنگ ها : رنگ گرم – رنگ سرد

رنگ ها به صورت كلي به دو دسته رنگ هاي سرد و گرم (و البته رنگ خنثی) تقسيم مي شوند كه هر يك از اين گروه هاي رنگي از طرق مختلف مي توانند جلوه و احساس موجود در خانه را تغيير دهند و متحول سازند.

رنگ های گرم:

رنگ هاي گرم نسبت به رنگ هاي سرد بسيار قوي تر و درخشان تر هستند و خيلي زود تر ديده مي شوند. به طور كلي مي توان گفت كه گيرايي بصري نسبت به اين رنگ ها بالاتر است. بنابراين براي اتاقي كه سرد و بي روح است از رنگ هاي گرمي مثل زرد و قرمز و نارنجي استفاده كنيد تا روح و نشاط را به آن اتاق بياوريد.

رنگ هاي گرم همچنين براي استفاده در اتاق هايي كه نورگير خوبي ندارند و از نور طبيعي بي بهره هستند نيز مناسب است. زيرا سبب مي شوند فضاي اتاق روشن و گرم شود چرا كه اين رنگ ها نور را منعكس مي كنند. رنگ هاي گرم در طيف هاي تيره سبب مي شوند فضا كوچك تر به نظر برسد از اين رو اين نوع رنگ ها براي اتاق هاي بزرگ و سرد بسيار مناسبند به اين دليل كه سبب مي شوند اتاق گرم و منسجم تر به نظر برسد.

مثال هایی از رنگ های گرم و ویژگی آنها در زیر بیان شده است:

- رنگ قرمز، گرما، انرژي، خطر، خشونت و هيجان را القا مي کند و به هيچ وجه لازم نيست تا رنگ يک اتاق کاملا قرمز باشد تا شما دچار چنين احساساتي شويد و بنابراين هرگز در يک اتاق، اجازه ندهيد قرمز رنگ غالب باشد چون پس از مدتي عصبي خواهيد شد.

- رنگ زرد، درخشش و شادي را القا مي کند و تا حدي محرک است، موجب بالا رفتن حافظه، قدرت تمرکز و وضوح مي شود، سمبل ثروت و دارايي است و نگاه را به سمت خود جذب مي کند.

- رنگ نارنجي، رنگ شادي و زنده کننده رنگ و بوي ميوه هاي بومي و ميوه هاي فصل پاييز است. موجب آزاد شدن هيجانات، از بين رفتن افسردگي و ايجاد خلق و خوي دوست داشتني مي شود. در صورتي که در استفاده از آن افراط کنيد، حس ابتذال و پيش پا افتادگي را القا مي کند.

رنگ های سرد:

رنگ هاي سرد برعكس رنگ هاي گرم عمل مي كنند و تاثير مخالفي با آنها دارند. اين رنگ ها نور را بيشتر جذب مي كنند به همين دليل سبب سرد سدن فضا مي گردد. از طرفي رنگ هاي سرد سبب مي شوند، ديوار ها از هم دور شوند از اين رو اتاقي كه با رنگ هاي سرد مثل آبي- سبز يا بنفش رنگ آميزي شده اند بزرگ تر از مقياس واقعي خود به نظر مي رسند. اين گروه رنگي براي اتاق هاي كوچك يا اتاق هايي كه به شدت نورگير هستند و در طول روز در اثر نور خورشيد خيلي گرم مي شوند مناسبند و توصيه مي شوند.

مثال هایی از رنگ های سرد و ویژگی آنها در زیر بیان شده است:

- رنگ آبي، رنگ خنک و آرامش بخشی است و سبب ابتکار و الهام مي شود. رنگي معنوي و يادآور صلح، اعتماد و امنيت است.

- رنگ سبز، يادآور برگ درختان، چمن ها و جنگل است و به همين دليل به آن سمبل زندگي مي گويند. رنگي ايده آل براي القاي حس تعادل و تمرکز است.

- رنگ بنفش، آرامش، نوازش، عشق، تخيل و تمايل را القا مي کند.

رنگ های خنثی:

گروه مهم ديگري از رنگ ها وجود دارد كه رنگ هاي خنثي نام دارند. اين گروه رنگي تاثير و ويژگي هاي رنگ هاي سرد و گرم را ندارند. در اصل اين گروه رنگي خود را با فضا سازگار مي كنند و هيچ گونه حالتي را بر فضا تحميل نمي كنند. از ديگر ويژگي هاي مهم اين گروه رنگي آن است كه به آساني كنار رنگ هاي ديگر مي نشينند و خود را با هر رنگي هماهنگ مي سازند. تعدادي از مهم ترین رنگ هاي خنثي عبارتند از:سفيد، سياه، بژ، طوسي و…

مثال هایی دیگری از رنگ های خنثی و ویژگی آنها که در زیر بیان شده است:

- کرم، شيري، عسلي، قهوه اي و خاکستري، جوي آرام، صاف و روشن را به وجود مي آورند و سفيد سمبل پاکي و روشني است. ارزش ديگر رنگ ها را بالا مي برد و فضا را بزرگ تر نشان مي دهد. به طور تقريبي رنگ سفيد تقريبا با تمامي رنگ ها هماهنگي دارد. همچنين سياه، سختي و سلطه جويي و حس در خود فرورفتگي، ناراحتي و فروتني را القا مي کند. در صورتي که به افراط مصرف شود، سبب بروز افسردگي خواهد شد.

چگونه رنگ مناسب انتخاب کنیم؟

با توجه به اين ويژگي هاي كلي كه در بالا به آنها اشاره كرديم اگر رنگ ها طبق ويژگي ها و موقعيت اتاق مورد نظر انتخاب كنيد مي توانيد به نتيجه مطلوبي برسيد. براي انتخابي صحيح تر مي توانيد از طرق مختلفي نيز ايده و الهام بگيريد. براي مثال طبيعت يكي از بهترين و كامل ترين منابع براي الهام گرفتن براي نحوه استفاده از رنگ ها و نحوه اصولي تركيب رنگ هاي مختلف است. يكي ديگر از منابع قابل اطمينان مجلات دكوراسيون داخلي و عكس ها و تصاوير موجود در آنها هستند. در اين كاتالوگ ها و مجلات شما مي توانيد تاثير يك رنگ در اتاق هاي مختلف و با چيدمان هاي متفاوت را مشاهده كنيد و از آنها ايده بگيريد.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: color), اجــــرای, اجـــــرای, استخر, استر, اســتر, اسکلت, انواع, انواع پلی استر, اپوکسی, ایجاد انواع بافت های مدرن و کلاسیک بر روی دیوار, ایجاد پوشش های سلولوزی, با, بدون, برای, بلوک شیشه ای, بلکا, بو, بی, تزئینات, تزیین بالای شومینه, تهران, خانه, خونه, داخلی, در, درب, دنیا, دیواری, رنگ, رنگهای, رنگهای بدون بوی آکرولیک, روز, روشویی, روغنی, رولکس, زنگ, ساختمان, سایت, سایت نقاشی ساختمان, سنگ رویه کابینت, سنگ مصنوعی, سیلروکیلر, شیشه, صنعتی, ضد, طرح کاغذ دیواری, غـــــیره, فلزی, فوری, کالر, متین, مجری, محمدی, مخصوص, منزل, مولتی, نصب و رنگ گل و ابزار, نصب کاغذ دیواری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : شنبه 23 خرداد 1394
الگوهای انتخاب و کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان

 الگوهای انتخاب و کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان

 

 

تصور کنید می خواهید اتاقی را با رنگ های قوی، درخشان و انگیزاننده رنگ آمیزی نمایید. چنین خصوصیاتی معمولا موجب کوچک تر به نظر رسیدن فضای ظاهری اتاق می شود.

نخستین نکته ای که باید به هنگام انتخاب الگوی رنگی مد نظر داشته باشید، شخصیت خود شماست. سایر سوالات مقدماتی عبارت اند از

 

 

۱چه نوع فعالیتی قرار است در این مکان انجام گیرد؟

۲) چه نوع رنگ های طبیعی در این مکان وجود دارد؟

۳) به چه مقدار نور احتیاج است؟ این فضا اساسا مکانی است روشن یا تاریک؟

۴) در این جا اساسا مایل به داشتن فضایی گرم یا سرد هستید؟

۵) آیا در پی ایجاد محیطی برانگیزاننده و شاد یا فضایی ساکت و آرام هستید؟

۶) آیا مایلید فضای اتاق بزرگ تر یا کوچک تر از اندازه ی واقعی آن به نظر برسد؟

۷) شکل اصلی اتاق چیست؟ باریک و طویل یا کوتاه و پهن است؟

۸) سقف اتاق بلند است یا کوتاه؟

تصور کنید می خواهید اتاقی را با رنگ های قوی، درخشان و انگیزاننده رنگ آمیزی نمایید. چنین خصوصیاتی معمولا موجب کوچک تر به نظر رسیدن فضای ظاهری اتاق می شود. در اینجا، قرمز، سرخابی، نارنجی و زرد اثر دلخواه شما را دارا خواهند بود. این رنگ ها در اتاقی که فعالیت و جنب و جوش فراوانی در آن ها انجام می پذیرد، بیشترین تأثیر ممکن را بر جای می گذارند. ممکن است مایل باشید تمام آشپزخانه یا بخشی از آن را با چنین رنگی بیارایید. اتاق بازی بچه ها و اتاق های غذا خوری از دیگر مکان های مناسب برای استفاده از چنین رنگ هایی به شمار می روند.

 

 

از سوی دیگر، امکان دارد خواهان محیطی آرام تر و راحت تر و ساکت تر باشید. رنگ های سبز، فیروزه ای، بنفش تیره و آبی فراهم آورنده ی چنین فضایی هستند. ممکن است مایل باشید از این رنگ ها در اتاق خواب یا اتاق مطالعه استفاده کنید. این چهار رنگ، باعث فزونی انبساط خاطر و وسعت فکر می شوند.

▪ سقف ها، دیوارها و کف اتاق ها:

نکته ی بسیار مهمی که لازم است به هنگام طراحی رنگ در دکوراسیون فضای مورد نظر به خاطر داشت، این است که رنگ ها معمولا در فضاهای وسیع، غلیظ تر به نظر می رسند.

بهتر است برای سقف ها رنگ روشن تری در مقایسه با سایر بخش های اتاق انتخاب کنید. این کار خصوصا در شب و نبود منبع نور طبیعی، به حفظ نور کمک می کند.

رنگ های رایج برای سقف ها، عبارتند از سفید، سفید مایل به خاکستری یا زرد. با این حال، در صورتی که مایل باشید سقف، کوتاه تر از ارتفاع واقعی اش به نظر برسد، می توانید از رنگی تیره تر از رنگ سایر بخش های اتاق استفاده کنید. در اتاق هایی که سقف های کوتاه تری دارند، می توان احساس صمیمیت و خودمانی بودن کرد، در حالی که ممکن است سقف های خیلی بلند، احساسی از سرکوب شدگی به ما القا کنند و سبب بروز بیماری ترس از فضاهای تنگ و محصور (Claustrophobic) گردند.

رنگ های رایجی که برای دیوارها به کار می روند، بین رنگ های روشن، متوسط و سفید متغیرند. در اینجا نیز دلیل انتخاب چنین رنگ هایی، این است که بتوان از نور، بیشترین بهره را برد. اما اگر امکان ورود نور زیاد به داخل اتاق وجود داشته باشد، به جای آن ها، از سیاه آمیخته های تیره تر استفاده می کنند. افزودن نور مصنوعی به این گونه رنگ آمیزی، می تواند فضایی چشمگیر و جالب توجه را خلق نماید.

رنگ کف اتاق ها، معمولا بین سیاه آمیخته هایی متوسط و تیره متغیر و یا به روشنی رنگ دیوارها می باشد. نکته ای کاربردی که به هنگام انتخاب رنگ کف اتاق ها مد نظر قرار می گیرد، این است که چنین رنگ هایی به حد کافی برای نشان ندادن چرک، لک و فرسودگی تیره باشند.در صورتی که مایل به استفاده از رنگ های روشن تری هستید، آن ها را در بخش هایی از ساختمان به کار برید که حداقل رفت و آمد یا کمترین میزان نظافت را نیاز داشته باشند.

● اتاق ها

▪ اتاق نشیمن

رنگ های اتاق نشیمن را باید بر اساس رنگ های طبیعی موجود در اتاق انتخاب نمود. در وهله ی اول، باید رنگ کف اتاق، شومینه، آجرها یا کارهای سنگی را مورد توجه قرار داد و از تضاد (کنتراست) قوی میان سیاه آمیخته های تیره و روشن پرهیز کرد. چراکه تضادها باعث جلب توجه می شوند و چون معمولا چنین اتاقی را به مطالعه، استراحت، گوش دادن به موسیقی و گفتگو اختصاص می دهیم، میل نداریم هیچ موردی موجب پریشانی حواس ما گردد.

بهتر است پرده یا کرکره هایی را انتخاب کنید که تضاد کمتری با رنگ دیوار همجوار خود داشته باشند. به عنوان اصلی کلی، توصیه می کنیم که برای رنگ مبلمان، قالیچه ها و رویه ی صندلی ها، از درجاتی تیره تر از رنگ دیوارها استفاده کنید. با این کار، طرح اصلی اتاق نشیمن با رنگ ها در هم می آمیزد، بدون آن که تضاد فاحشی میان آن ها به چشم بخورد. می توانید با برگزیدن رنگ هایی مناسب برای وسایلی چون گلدان، آباژور و گیاهان تزیینی، سایه روشن های موثری به اتاق بیفزایید.

▪ اتاق غذاخوری

استفاده از رنگ های روشن و متوسط برای دیوارهای اتاق، فضای شاد و گرم و دوستانه ای را فراهم می آورد. پیشنهاد می کنیم رنگ هایی را برگزینید که با رنگ های طبیعی غذا همگون باشند. از آنجایی که رنگ های خیلی پریده رنگ مانند انواع رنگ های سبز و زرد یادآور بیماری و ناخوشی هستند، بهتر است از انتخاب این گونه رنگ ها برای اتاق غذاخوری بپرهیزید.

رنگ های متضادی را می توان در بخش های کوچکی از این اتاق، مانند رومیزی یا دستمال سفره به کار برد. به طور کلی، در پی یافتن درجات روشن رنگ ها باشید تا بدین طریق، رنگ غذاها به خوبی به چشم بیایند.

▪ اتاق خواب

این اتاق، محلی است برای استراحت کردن و آرامش یافتن. پیشنهاد می شود به جای استفاده از رنگ های متضاد و تند، رنگ های ملایم و ملیحی را برای این اتاق انتخاب کنید. آب و هوای محل زندگیتان را مد نظر داشته باشید. در کشورهای سردسیر، رنگ های گرم انتهای طیف رنگی، رنگ های مناسبی هستند و در مناطقی که آب و هوای گرم تری دارند، رنگ های سرد انتهای دیگر طیف، رنگ های نیرو بخشی به شمار می روند.

▪ اتاق بچه ها

برای بچه های زیر سیزده سال، به منظور ایجاد محیطی شاد و درخشان، رنگ های زرد و نارنجی و قرمز انتهای طیف رنگی پیشنهاد می شود. برای سنین بالاتر، درجات روشن تر طیف های آبی و سبز دارای ارجحیت می باشند. برای چنین اتاقی، نباید از رنگ های تیره استفاده کرد. به نور اتاق توجه خاصی داشته باشید تا بچه ها به هنگام مطالعه، دچار خستگی نشوند.

▪ اتاق خواب های مشترک

در اتاق خواب هایی که مشترکا مورد استفاده ی یک زوج قرار می گیرند، باید الگوی رنگی را طوری انتخاب کرد که مناسب هر دو نفر باشد. پیشنهاد می کنیم رنگ های تیره و تند را به کار نبرید، چراکه این گونه رنگ ها، فضای خیلی سنگین و ناخوشایندی را ایجاد می کنند. برای چنین اتاقی، سفید آمیخته های ملایم و ملیحی، چون سرخابی، گل بهی، لیمویی کم رنگ، ارغوانی ملایم و صورتی را برگزینید، چون رنگ های گرم و آرامش بخشی هستند.

▪ حمام

از آنجایی که معمولا فضای کوچکی را به حمام اختصاص می دهند، توصیه می کنیم درجات روشن و متوسط رنگ ها را برای دیوار برگزینید تا بدین طریق، مکانی دلبازتر و وسیع تر به نظر برسد. دستشویی، وان، توالت و کاشی ها، وسایل تقریبا ثابت و دائمی هستند و شاید بهتر باشد آن ها را نقطه ی آغاز طرح رنگی خود در نظر بگیرید. از آنجایی که سفید و رنگ های مایل به سفید، نماد و مشوق پاکیزگی هستند، آن ها را می توان رنگ های خوبی برای حمام ها دانست. درجات روشن و متوسط آبی، فیروزه ای، آبی سبز و سبز، نماد عناصر طبیعی و تداعی کننده ی تازگی و طراوت آب و فضاهای باز هستند. حوله ها، مسواک ها و مو خشک کن ها، همگی از جمله وسایلی هستند که به کمک آن ها، می توان رنگ های متضادی را مرتبط با طرح رنگی مورد نظر، به محیط افزود.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: جوشکاری,داخل,خارج,رنگ آمیزی استخرها,رنگ,رنگ استخر,رنگ های فوری,پلی استر,مولتی کالر,اجرای مولتی کالر,رنگ مولتی کالر,اجرای مولتی کالر خوب,ارزان,قیمت,مناسب,جدول,جداول,رنگ آمیزی جدول,رنگ آمیزی جدول ها,رنگ آمیزی جدول های کنار خیابان,خیابان,ضدزنگ,ضد زنگ آهن,ضد زنگ اسکلت ساختمان ها,اسکلت,اسکلت ساختمان ضد زنگ,بهترین رنگ,رنگ خوب , رنگ هادی ,رنک سحر ,رنگ سحرو هادی,رنگ درجه یک , رنگ درجه ۱ , سفارش,سفارش نقاشی ساختمان, اتحادیه,اتحادیه نقاشان,اتحادیه نقاشان وزارت کار,اتحادیه نقاشان تهران,عضو اتحادیه نقاش ها,عضویت,سامانه پیام کوتاه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : شنبه 23 خرداد 1394
اکریلیک

 اکریلیک

 

اجرای انواع نقاشی رنگ اکریلیک ساختمان در طرح و مدل های مختلف

 

رنگ اکریلیک – نقاشی اکریلیک – رنگ آکریلیک ساختمانی

قیمت رنگ اکریلیک و نقاشی اکریلیک - کاتالوگ اکریلیک

رنگ اکریلیک ساختمانی – رنگهای اکریلیک – رزینهای اکریلیک – رنگ اکریلیک خارجی

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: درب فلزی,رنگ آمیزی درب فلزی,رنگ آمیزی درب چوبی,کنتکس,کنیتکس,کنتکس پلاستیک,کنتکس با زیرسازی,پوشش, صنعتی,پوشش صنعتی,اپوکسی,چهارچوب فلزی,متری,متر مربع,رنگ آمیزی چهارچوب فلزی,شیشه,مشاوره,مشاوره در زمینه نقاشی ساختمان,مشاور نقاش ساختمان,مشاوره با نقاش ساختمان,بنایی,کاشی کاری,گچ کاری,قیرکاری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : شنبه 23 خرداد 1394
استفاده از ترکیب رنگ ها در تزیین خانه

 

 استفاده از ترکیب رنگ ها در تزیین خانه

 

http://naghashi.org/

 

چگونه از ترکیب رنگ های مختلف برای خانه استفاده کنیم؟

شما می‌توانید خانه‌تان را به‌سلیقه خودتان و به شكلی كاملا متفاوت با خانه‌های دیگر رنگ‌آمیزی و نقاشی كنید تا حس متفاوت بودن داشته باشید. از تجربه‌كردن آن نترسید.

از بین رنگ‌های یك جعبه مداد رنگی كدام را بیشتر دوست دارید؟ نخستین رنگی كه برای لباس‌های‌تان انتخاب می‌كنید چیست؟ چقدر در خانه خود به رنگ‌‌ها اهمیت می‌دهید؟

بعضی‌‌ها از كودكی با یك رنگ خاص پیوند خورده‌اند و برای خرید هر وسیله‌ای به‌دنبال همان رنگ هستند.در اطراف‌مان دیده‌ایم افرادی را كه طیف‌های مختلف رنگ صورتی را در لباس، كفش، كیف، تلفن همراه و… به كار می‌برند.

علاقه به یك رنگ دلیل به كار بردن آن به تنهایی یا استفاده بیش از حد آن نیست. هر چقدر هم یك رنگ شما را به وجد بیاورد، دیدن آن به كرات و بدون تركیب شدن با رنگ‌های دیگر شما را خسته خواهد كرد. بهتر است برای تكراری نشدن رنگ دلخواهتان و رسیدن به نتیجه ایده‌آل، از تركیب چند رنگ هارمونیك و هماهنگ استفاده كنید. یادتان باشد برای ایجاد تغییر در دكوراسیون خانه لزوما احتیاجی ندارید كه راه‌های پرهزینه و زمان بر را انتخاب كنید، درحالی‌ كه می‌توانید با یك تغییر كوچك فضایی نو و متفاوت خلق كنید. درنظر گرفتن رنگ‌های جدید برای فضا، بهترین راه تغییر دكور با صرف مبلغ ناچیزی است. بهتر است انتخاب این رنگ‌ها متناسب با روحیه و شرایطی كه در آن هستید صورت بگیرد.

 

 

http://naghashi.org/

برای مثال اگر منزل‌تان كوچك است سعی كنید از رنگ‌های روشن استفاده كنید تا فضا بزرگ‌تر از آنچه هست به‌نظر بیاید. حتی اگر درصدد تغییر دكوراسیون كلی خانه نیز هستید، نخستین قدم را در جهت تعیین رنگ‌های مذكور بردارید، مطمئنا انتخاب وسایل و مبلمان با دانستن قطعی رنگ‌های مورد نظر بسیار ساده‌تر و نتیجه كار دلچسب‌تر خواهد بود. كمی خلاقیت داشته باشید! شاید برخی رنگ‌‌ها را به تنهایی دوست نداشته باشید ولی همین رنگ‌‌ها در همنشینی با رنگ‌های دیگر جلوه بسیاری برایتان خواهد داشت. می‌توانید از تركیب‌های زیر نیز ایده بگیرید.

سفید، نارنجی و قهوه‌ای

 

http://naghashi.org/

 

 

زیاد گرمایی نباشید

اگر جزو آن دسته از افراد هستید كه به رنگ سفید علاقه دارید، یك پیشنهاد خوب برای شما، استفاده از تركیب نارنجی و قهوه‌ای روی زمینه سفید است. نارنجی و قهوه‌ای از جمله رنگ‌های بسیار گرم محسوب می‌شوند پس در استفاده از آنها زیاده روی نكنید به‌خصوص اگر كف‌پوش خانه‌‌تان چوب، پاركت یا سرامیك تیره است. كف تیره احتیاج به مبلمان روشن دارد و روی كف روشن، مبلمان

 

تیره و رنگی بیشتر خودنمایی می‌كند. برای تزئین مبلمان روشن و ساده تعداد زیادی كوسن رنگی تهیه كنید و از تنوع رنگی آن‌ها لذت ببرید. گزینه دیگر این‌ است كه رویه تشك یك یا 2 مبل تك‌نفره‌‌تان را نارنجی یا قهوه‌ای درنظر بگیرید و این‌بار آن‌ها را با كوسن‌های سفید ساده بیارایید. فقط دقت داشته باشید كه در استفاده از یك رنگ و به‌خصوص یك رنگ گرم افراط نكنید، زیرا به مرور زمان باعث خستگی‌‌تان می‌شود.

زیتونی، بژ، سفید و قهوه‌ای

 

 

 

طبیعت آرامش بخش

بژ روشن یا سفید به‌عنوان رنگ غالب در كنار سبز زیتونی و قهوه‌ای تركیبی آرامش بخش و دكوراتیو به شما می‌دهد. طیف‌های مختلف رنگ بژ و زیتونی را در كوسن‌‌ها واكسسوری‌‌ها به كار برید. اگر می‌خواهید با این سبز تركیبی گرم‌تر داشته باشید از كمی رنگ نارنجی یا صورتی به جای رنگ بژ استفاده كنید. تلفیق سبز و قهوه‌ای طبیعت را تداعی می‌كند و كسانی كه به این رنگ‌ها كنار هم علاقه دارند ذاتا طبیعت‌گرا هستند. این تركیب رنگی برای هر اتاقی از خانه قابل استفاده است، بنابراین آزادانه تصمیم بگیرید كه این آرامش و زیبایی را در كدام بخش خانه می‌خواهید. اگر تنوع رنگی را زیاد نمی‌پسندید، می‌توانید از قهوه‌ای و سفید به‌طور عمده استفاده كنید و رنگ‌های مكمل را كمتر به كار برید.

 

 

سفید و صورتی

محبوب خانم‌ها

اكثر خانم‌‌ها به رنگ صورتی و طیف‌های آن بسیار علاقه‌مندند، اگر شما هم جزو این دسته‌اید، گزینه‌های نسبتا متنوعی دارید. اگر كف خانه‌‌تان روشن است (برای مثال سفید، شیری یا بژ و حتی كف‌پوش‌های چوبی روشن) می‌توانید مبلمان‌تان را صورتی چرك انتخاب كرده و برای زیباتر شدن كار از چند كوسن سفید و سرخابی استفاده كنید. فراموش نكنید كه انتخاب یك یا 2 مبل تك‌نفره با رنگی متفاوت از كاناپه‌‌ تان گزینه‌ای بی‌نهایت دكوراتیو محسوب می‌شود پس می‌توانید یك مبل سفید با كوسن‌های صورتی نیز در مجموعه مبلمان‌تان قرار دهید. برای میز وسط یكی از بهترین گزینه‌ها میزهای چوبی كوتاه و ساده هستند كه در كنار صورتی و سفید جلوه فوق‌العاده‌ای دارند.

سفید و رنگ‌های خنثی

برای مدرن‌ها

 

 

 

علاقه به رنگ سفید و القای حس تمیزی و سبكبالی در بعضی‌‌ها باعث می‌شود كه فضایی بدون رنگ‌های اضافی در نظر داشته باشند. در چنین شرایطی استفاده از رنگ‌های خنثی مانند شیری، خاكی، كافی كرم، بژ، طوسی روشن و… در كنار رنگ سفید نه تنها این رنگ را نمی‌پوشاند بلكه باعث بروز زیبایی بیشتر آن خواهد بود. اگر این اتاق‌‌ها همواره تمیز نگه داشته شوند اتاق‌هایی دكوراتیو و ساده در اختیار دارید. استفاده از این فضا برای سبك مدرن توصیه می‌شود.

 

 

سرمه‌ای، سفید، طوسی و قهوه‌ای

نشانگر اقتدار

سرمه‌ای رنگی رسمی و سنگین است، این رنگ به عبارتی حس حكومت و سلطنت را می‌رساند بنابراین هرچقدر هم كه مبل راحتی را انتخاب كنید با استفاده از این رنگ می‌توانید كمی آن‌را رسمی نشان دهید. طوسی یا خاكی به‌عنوان رنگ غالب مناسب است فقط سعی كنید تا حد امكان آنها را به‌عنوان رنگ دیوار‌ها یا كف به كار ببرید، زیرا كمی تیرگی اضافی در این رنگ‌ها فضا را دلگیر و خسته‌كننده می‌كند. آشپزخانه با این تركیب معمولا توصیه نمی‌شود زیرا این رنگ تا حدی از اشتهای شما می‌كاهد.

سفید و رنگ‌هایی كه دوست دارید!

تزریق هیجان به فضا

اگر تمیز نگه‌‌داشتن مبلمان و فرش برای‌تان خیلی دشوار نیست و به رنگ‌های سفید و روشن علاقه دارید، می‌توانید از این ایده خلاقانه برای دكور خانه و به‌ ویژه ناهارخوری تان استفاده كنید. در یك فضای كاملا روشن كه دیوار‌‌ها و كف یك‌پارچه به‌نظر می‌رسند، چند رنگ مختلف ولی هماهنگ (برای مثال سبز مغزپسته‌ای، آبی زنگاری، زرد و سرخابی) بسیار هیجان انگیز خواهد بود. میز ناهار‌خوری تان را سفید انتخاب كنید و تعدادی صندلی با تركیب رنگی متفاوت برای آن درنظر بگیرید. خواهید دید كه به یك‌باره فضایی بی‌نهایت زیبا و دكوراتیو در اختیار دارید! برای كامل شدن كار می‌توانید از وسایل جانبی به رنگ صندلی‌‌ها مثل دستمال سفره، شمع و … برای تزئین میز‌تان استفاده كنید. فقط اگر به‌دنبال ایجاد فضایی رسمی و كلاسیك هستید این دكور به هیچ وجه مناسب نیست.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: نقاشی,نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمون,نقاش,ساختمان,ساختمون,خانه,خونه,تزئینات,شرکت,دفتر,کارخانه,گروه, خدمات,تزئیناتی,گروه خدمات تزئیناتی محمدی,محمدی,کادر مجرب نقاشی ساختمان,کادر,مجرب,اکیپ فعال نقاشی ساختمان,اکیپ,تعمیرات,تغییرات,ساختمانی,تعمیرات و تغییرات ساختمانی,نقاشی,بازسازی,رنگ آمیزی,رنگ روغنی,رنگ پلاستیک,آکرولیک,رنگ آکرولیک,رنگ بدون بو,روغنی,پلاستیک,رنگ آمیزی رنگ,اجرا,پتینه,پتینه دیواری,پتینه تابلویی,درب,درب های جوبی,درب های چوبی,چوبی,سیلر,کیلر,painting,home,painting-home , naghashi , sakhteman , manzel , naghashi sakhteman ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : شنبه 23 خرداد 1394
ارائه انواع نقاشی ساختمان کرج و استان البرز

 ارائه انواع نقاشی ساختمان کرج و استانالبرز

 

در تمامی مناطق شما می توانید در هر منطقه ای که در استان تهران یا البرز قرار دارید ، با ما تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره و راهنمایی رایگان در مورد نقاشی منزل خود، ساختمان خود را با قیمت مناسب نقاشی کنید. خدمات نقاشی ساختمان ایران در سراسر استان تهران و البرز به ویژه در استان البرز و کرج می باشد

—————————*-*-*————————— کافیست هم اکنون با ما تماس حاصل نمایید تا با قیمت نقاشی ساختمان در طرح و رنگ های متنوع آگاه شوید منتظر تماس شما هستیم

سایت   نقاشی ساختمان

http://naghashi.org/

—————————*-*-*————————— نقاشی ساختمان در مناطق مختلف استان البرز  کرج بنیاد  -  مرکز شهر کرج  مصباح کرج سرحدآباد  ساسانی (شهید صدوقی)  آسارا  ماهدشت  شهرک استاندارد  چهارراه طالقانی  رزکان  واریان شهر  نوروز اباد و شیخ آباد  ولدآباد  اتحاد  شهرک استادان  اسلام‌آباد (کرج)اسلام‌آباد  آسیاب برجی  اصفهانی‌ها  اکبرآباد اوقافی(کوی امامیه)  باغستان  المهدی  محله بهار  جهانشهر جوادآباد  چهارصددستگاه کرج  حاجی‌آباد  حسن‌آباد حسین‌آباد حصار  حصار بالا  حصارک  حیدرآباد  خیابان فردوسی  شهرک خرمدشت  دهقان‌ویلا  دولت‌آباد  رزکان نو زیبادشت  سرجوب  یزدیها. بهمن ۱۶  سهرابیه  شاهین ویلا شهر صنعتی  شهرک ۱۱۰  جعفرآباد (جعفریه)  مشکین دشت شهرک امام  شهرک امام رضا  شهرک پیشاهنگی  شهرک گلدشت  شهرک جهازی‌ها  شهرک خاتم الانبیاء  شهرک ذوب آهن  شهرک شاهد  شهرک شهید رستمی  شهرک شهید مطهری  شهرک شیخ سعدی  شهرک فرهنگیان  شهرک نگارستان  شهرک وحدت  شهرک منظریه  شهرک یاس شکرآباد  عظیمیه (شهرک رسالت)  فاز ۴  فردیس  قزلحصار قلمستان کردان  کوی امامیه  کوی بنفشه  کوی شقایق  کوی قائم  کوی کارمندان جنوبی  کوی کارمندان شمالی  کوی مدرس  کوی ولی‌عصر  کیانمهر  کمالشهر  گرمدره  گلشهر گوهردشت (رجایی‌شهر)  رستاخیز محمد شهر  مهرویلا مهرشهر  ماهدشت  نوروزآباد  همت‌آباد  وسیه  وهرجرد ویان  اشتهارد  شهرک طالقانی  باغستان  بنیاد(۳۵۰ متری) شهرک ظفر  کوهپایه  شهرک احسانی نژاد۲  شهرک کوثر ۴۵ متری گلشهر —————————*-*-*————————— نقاشی ساختمان در شمال ، شمال غرب ، شمال شرق تهران  غرب تهران ، مرکز تهران ، شرق تهران جنوب ، جنوب شرق ، جنوب غرب …

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان هوشمند, نقاشی ساختمان هوشمندان, نقاشی ساختمان هوشمندها, نقاشی ساختمان هومشند, نقاشی ساختمان کرامت, نقاشی ساختمان کرامت هوشمند, نما, نماسنگ با زیر ساخت, نمونه سایت نقاشی ساختمان, نمونه کار نقاشی ساختمان, نوزاد, نیم, ها, های, و, وان, وب سایت نقاشی ساختمان, وبلاپ نقاشی ساختمان, وبلاگ نقاشی ساختمان, پتینه, پتینه سازان و … نصب انواع پارکت وکفپوش, پتینه کاری, پروزه نقاشی ساختمان, پلاستیک, پلی, پوشش, ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : شنبه 23 خرداد 1394